• Referat: Vintrosa IS - Hultic BK B

    senaste matcherna På senare tid har det inte hänt så speciellt mycket, VIS har avverkat Hultic i en enkel match utan större dramatik. Finspång kastade in handduken och lämnade wo. Därmed återstår endast en match, Linde borta. Tråkigt så här på slutet att det inte finns så mycket fart beroende på att flera lag drar sig ur eller inte har orken att köra igenom hela säsongen. Nu kommer vi att varva ner handbollen och låta fötterna få sitt, fotbollskorpen står för dörren fram till augusti då VBHC (beachcupen) hägrar innan vi åter går in i hallen. A-lag herr 13 mar 2008 0kommentarer
  • Referat: Vintrosa IS - Finspångs HK B

    Finspång lämnade WO inte mycket att tala om... Vi hade troligtvis vunnit denna match med mer än 10 bollar... vilket är slutresultatet i denna match, 10-0 till vintrosa.... A-lag herr 8 mar 2008 0kommentarer
  • Referat: Örebro SK HK B - Vintrosa IS

    ÖSK-Vintrosa IS 23-20 Matchen mot ÖSK stod och vägde större delen av tiden, dock drog hemma laget det längsta strået till slut. Inget att säga om, division 4 mot division 1, till stor del. Vintrosas grabbar gör en godkänd insats, till stor del av matchen en bra insats, tränarbytet skapar en viss osäkerhet både på bänken och planen, vilket märks. När tryggheten väl återkommer så kan det sluta hur som helst. Bra domarinsats som vanligt av Lang och Berglund. A-lag herr 14 feb 2008 0kommentarer
  • Referat: Vintrosa IS - Linköpings Lejon B

    Lejonen hemma 22-26 Linköpings-Lejon drog det längsta strået i helgens match. Dock inte helt självklart med lite mer tur i avsluten och lite mer tålamod så kunde mycket väl matchen slutat annorlunda. Linköping hade mer spring i bena och lyckades få några enkla kontringsmål, lite för många! Dock slet Vintrosa ikapp, men tappade några bollar igen, för att på nytt knapra in ledningen. Tyvärr så tröt orken och även koncentrationen, resultatet fastställdes till ovan nämnda 22-26. Nu laddar vi emot en tuff drabbning mot ÖSK i idrottshuset, kan bli riktigt kul. A-lag herr 9 feb 2008 0kommentarer
  • Referat: NAIS HK - Vintrosa IS

    Inge NAIS! förlust 24-21 Ett illa decimerat gäng åkte till Norrköping. Sjukdomar skador och diverse olika anledningar gjorde att helgens möte mot NAIS, Norrköping, inte blev speciellt lyckat. VIS inledde matchen lite trevande, medan ett ungt snabbt NAIS satte några snabba kontringsmål. Dessa mål ,4st, hängde med ända till halvtid. I början av 2a halvlek slet sig Vintrosa upp i lika ställning och i mitten av halvleken nån boll upp. Sedan stod matchen och vägde och vaggade fram och åter, flera bortdömda mål ,pga snabb visselpipa, samt nån onödig utvisning, dock befogad, och inte minst tveksamma utvisningar i slutet av matchen, satte punkt för VIS möjligheter att vinna densamma. A-lag herr 3 feb 2008 0kommentarer
  • Visa fler nyheter