• Referat: Vintrosa IS - Mjärdevi/Lambohov B

    ENKEL MATCH!! VIS-MJÄRDEVI/LAMBOHOV 29-16. Att en domarinsats kan vara direkt avgörande visar dagens match. Senast lagen möttes så fick VIS röda kort och utvisningar på löpande band dessutom renderade varje försök till försvar till frikast. I dagens match var VIS killarna taggade och på ett bra humör, de greppade matchen från avkast och höll greppet genom hela matchen, motståndet var inte i närheten av att nå fram. Ett relativt tufft försvar och ett bra målvaktspel i båda halvlekarna gav resultat bakåt, framåt var det stundtals ganska blekt, spelet gick i stå emellanåt. Dock ingen katastrof, matchbilden krävde inte mer än så, stundtals var det däremot riktigt bra. En skön stämning och en bra inställning i laget lönar sig, samtliga killar även de som inte lirade i dag ska ha en eloge, härliga grabbar. Berglund och Lang gjorde som vanligt en stabil domarinsats, denna match slutade 4 lika i utvisningar och ett tillsnackat rött till Mjärdevis målvakt. Förra mötet, 2 röda och 4 gula samt 7st 2minutare till VIS mot 1 gult och en 2 minutersutvisning för Mjärdevi, DÅ är det inte lätt att spela handboll!!! Nu står NAIS på tur, borta. A-lag herr 26 jan 2008 0kommentarer
  • Referat: IFK Nyköping B - Vintrosa IS

    Så där ja....... Så har då serien vänt och vi går mot en ny vår igen. Första matchen efter julfrosseriet var mot Nyköping borta. Trots snöglopp och slask tog vi oss fram i god tid, grabbarna föreföll att vara på ett strålande humör, efter lite käk och en promenad byttes kläder och uppvärmningen tog fart, matchen inleddes sedan på ett för Vintrosa IS ovanligt sätt. Full fart från början!!! En snabb ledning togs, vilken stabiliserades till 2-3-4 bollar under 2/3 av matchen, dock har ju som bekant även solen fläckar och Nyköping tilläts att slita sig upp till 17-17 ungefär mitt i andra halvlek, Time out och nya tag!!! Matchen slutade 23-26 till VIS favör, grattis till ytterligare två poäng grabbar. Domarinsatsen??? Sisådär, åtminstone någorlunda lika åt bägge håll, dock straffar det sig att vara tung och stark. Nu gäller träning under 2 veckor innan nästa match, vi måste jobba bort julmaten och få upp flåset igen, väl mött på tisdag. A-lag herr 6 jan 2008 0kommentarer
  • Referat: Vintrosa IS - IFK Nyköping B

    VIS-IFK Nyköping 31-27 Skönt att avsluta året med att ta två pinnar hemma, mindre roligt är att få två spelare till på skadelistan, de har varit på sjukan nu och fått sina blesyrer omsedda. Sex timmar på akuten är väl sådär lagom kul, hoppas att vi får dom på fötter igen snart. Matchen mot nyköping var en svängig historia, större delen av första halvlek följdes lagen åt Nyköping fick bra utdelning på sina kantavslut och VIS dunkade in sina mål från olika positioner. I halvtid så hade hemmalaget tagit greppet om matchen och ledde med några bollar, när sedan avståndet ökade uppemot tio mål, runt mitten av andra halvlek, så kändes det ganska tryggt. Dock kom det grus i maskineriet och Vintrosas grabbar tappade all fart och kastade bollen åt alla håll utom det rätta, panik! inget funkade. Ledningen minskade fort ner till två mål. Efter en time-out så lugnade allt ner sig och den jämnare nivån, likt den som rådde i inledningen av matchen, återkom, VIS kunde stabilisera läget och utöka med ytterligare några mål och hålla stånd till slutsignalen gick. Domarinsatsen får även denna gång godkänt, i vissa lägen så kan man nog tycka att VIS inte får så mycket domslut med sig som mot sig, men ingen större skugga på Hagge och Gregor, de gör en mycket mer opartisk insats än deras kollegor i östergötland, där får vi inget med oss. Nu tar vi två träningar till innan jul, sedan vänder serien med en retur mot Nyköping den 6/1 borta. A-lag herr 15 dec 2007 0kommentarer
  • Referat: Mjärdevi/Lambohov B - Vintrosa IS

    Ännu en bitter bortamatch, förlust med uddamålet 23-22. Detta är en match med bitter eftersmak, vi kan inte spela handboll i östergötland! Det är inte samma idrott vi utövar, om så vore så spelar vi ialla fall inte efter samma regler! Matchen igenom var jämn målmässigt, men totalt ojämn gällande bestraffningar, detta var en stor anledning till den uppgivenhet som stundtals uppstod och var en av orsakerna till resultatet. Hemmalaget stred tappert och hade många rappa fötter och ett gott gry i både försvar och anfall, många Vintrosaskott fastnade i ett effektivt block eller i en hård arbetande hemmamålvakt. Vintrosagrabbarnas insats ska på intet sätt förringas trots de dåliga förutsättningarna, och många bestraffningarna, så stod de upp och stred tappert, utan gamnackar. När slutsignalen ljöd så tilldelades VIS en staff, vilken tyvärr plockades av Mjärdevi/Lambohovs målvakt. VIS "lyckades" dra på sig två röda kort ett antal 2- minutersutvisningar och ingen vet hur många varningar och frikast det blev,Mjärdevi/ Lambohov nästan utan straffregister. Ett oavgjort resultat känns som det minsta vi skulle ha med oss hem, men det blir snart en returmatch!!! Nya tag!! A-lag herr 24 nov 2007 0kommentarer
  • Referat: Vintrosa IS - NAIS HK

    Very NAIS! 27-20 Söndagens match mot NAIS från Norrköping var en rysare i ca 50 minuter, matchen stod och vägde med en en boll hit eller dit. Vintrosas grabbar lyckades sedan göra ett litet ryck och plocka på sig några mål och kunde sedan spela stabilt till slutsignalen gick. Domarinsatsen får betyget godkänt., Hagge & co höll matchen på en bra nivå. A-lag herr 18 nov 2007 0kommentarer
  • Visa fler nyheter