Referat: Linköpings Lejon B - Vintrosa IS
Helgens match Peter Jihde har inte ringt och frågat "hur känns det" ännu, därför ingen match kommentar, förrän nu. Hur som helst, det var ingen rolig match att se från bänken , säkert inte roligare att spela. Matchen inleddes med totalt ställningskrig utan mål, de första 4-5 minuterna hände absolut ingenting 0-0. De nästföljande 5 minuterna sänkte matchen nästan totalt 9-1 till Linköping. När Vintrosa sedan tog sig i kragen och gjorde ett försök till motstånd så visade en av domarna att ingenting passade honom. Utvisningar och varningar stod som spön i backen, Vintrosabacken. I pausvilan fanns dock fortfarande hoppet kvar, att matchen skulle kunna vändas, trots 8 bollar i baken. Linköping tänkte dock inte vika ner sig och hade ett otvivelaktigt stöd från nämnda domare. Vintrosa hade inte någon av sina bättre dagar och Linköping var både pigga snabba och duktiga, domarinsatsen var nödvändigtvis inte avgörande för resultatet men det hade kunnat vara betydligt mycket trevligare att vara i Linköping och spela handboll. Slutresultat 22-30
A-lag herr
11 nov 2007
0kommentarer
Referat: Vintrosa IS - Örebro SK HK B
Så sprack segersviten! Vintrosa startade lite darrigt, medan Ösk öste på från start med en snabb 0-5 ledning. VIS knaprade in och även om under matchens gång, men Ösks högre tempo avgjorde samtidigt som det i VIS försvar spelades lite "fickpingis" emellanåt. Vintrosa brände många skott utanför målet och tryckte inte till ösks skyttar utan lät dem stundtals banka in bollar från 8 meter utan störning. Sammanfattningsvis så har Ösk det ganska enkelt i div 4 om man fortsätter att spela med samma spelare i både 4an som i 1an, men det är nog ingen hit om de ska ha några yngre spelare kvar på sikt.
A-lag herr
3 nov 2007
0kommentarer
Referat: Hultic BK B - Vintrosa IS
Tredje gången gillt!! Vintrosa badboys är fortfarande obesegrade denna säsong!! Matchen mot Hultic gick enligt förhoppningarna, bortavinst, 16-26. Matchen avlöpte relativt städat lite oroligheter uppstod stundtals, de kvinnliga domarna fick skit, av både spelare och publik, och verkade nästan tappa greppet om matchen. De stod dock på sig och höll sin ganska tuffa linje och redde ut stormen med hedern i behåll. - VIS tog tidigt tag i situationen och ledde matchen från början till slut, 8-11 i halvtid. Mycket missades framåt både genom mindre genomtänkta avslut och stolp/ribbträffar, däremot är försvarsspelet överlag tufft och gör nog ont att möta, vilket märks på motsåndarlagens humör =o).
A-lag herr
27 okt 2007
0kommentarer
Referat: Finspångs HK B - Vintrosa IS
En lite småtrög bökig och svårspelad match. VIS satte 3 mål under första minuten och var aldrig i närheten att tappa matchen. Viss frustration uppstod i och med att samtliga VIS spelare vet att vi kan så mycket mera, humöret svängde därmed både upp och ner, så även spelet. Straffarna stod som spön i backen stundtals på grund av att Finspång inte hängde med utan tog ett och annat skamgrepp, när den ribban sedan lagts så small det åt båda håll emellanåt, mer eller mindre vackert. Domarna kunde hålla matchen på rätt köl de 60 minuterna, men det var inte mycket skönpel, men seger för VIS igen!!
A-lag herr
6 okt 2007
0kommentarer
Referat: Vintrosa IS - Lindeskolans IF B
Så var då säsongens första seger fixad 25-20. Efter en darrig och trevande inledning, av båda lagen, så tog VIS initiativet och drog ifrån med några bollar, dock knaprade ett kämpande Linde in försprånget och ledde i pausen med en boll (9-10) Andra halvlek stängde en storspelande Petzon dörren, samtidigt som försvarspelet var på topp, Linde gjorde typ 2 mål de första 20 minuterna, sedan VIS i princip säkrat segern så slappnades det, av naturliga skäl, av och Linde fick några enkla mål på slutet. Ett gott betyg till samtliga en go laginsats och ett stundtals grymt försvarspel bäddade för resultatet, visserligen så var Lindelaget ungt, men som bekant "har de mycket spring i bena", VIS matchvikt var nog nästan det dubbla, på gott och ont.
A-lag herr
30 sep 2007
0kommentarer